Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 31 mars 2009 14:18

Jag hatar verkligen att vara sjuk!

Idag är det tisdag och bara tre dagar kvar tills vi ska åka till Göteborg med William... Usch mår illa bara av att tänka på att han måste opereras igen! Men han kommer ju inte behöva gå igenom några fler ingrepp efter detta och det känns underbart!


Hoppas med alla fingrar och tår ikors att min nya mobil hinner komma innan jag åker me... Men om inte så har jag ju lite tröst när jag kommer tillbaka iaf! Måste åka till Falun och inhandla mig lite skor till sommaren oxå... Har så dåligt med det! Kan ju liksom inte springa i Foppatofflor hela sommaren, nog för att dom är förbannat sköna!


Kläderna jag beställt har kommit med så får se när jag får råd att lösa ut dom... I värsta fall får jag vänta till den 20:e!


Ska få tummen ur ..... nu med och söka jobb! Är så less på att gå hemma och dra benen efter mig!!! Ibland så önskar jag att Rättvik va lite större så det kunde finnas lite mera utbud på jobb än vad det finns nu! Iofs så kan jag ju pendla med men det finns ju f#% inga jobb att söka! :(

Har lite tankar på att starta eget med men vad ska man göra som är lönsamt?? Det är ju svårt det där med! *Suck* Ibland så önskar jag att livet va lite enklare eller att man vann ett par 100. mille så skulle bekymren man har vara som bortblåsta! Inte för att man nödvändigtvis kanske blir lyckligare i längden av att ha mkt pengar men det skulle ju verkligen underlätta en hel del!


Går här hemma och undrar när snön ska försvinna.. Nu dom senaste dagarna så har det iaf hållit sig på + sidan men i fredags så kom det ju nästan en dec till... Idag så blåser det så jag funderar på om taket kommer ligga kvar på huset länge till, men snön försvinner ju å andra sidan lite snabbare och det gillar jag mycket! Har så himla mkt planer för vad jag ska göra här ute på gården i sommar, bla så ska jag plantera lite nya blommor och lite kryddor, sen har ju William sina hallonbuskar och smultron. Sen ska jag köpa lite agilityhinder som jag ska sätta upp på tomten så jag och Texas kan träna lite :) Sen Ska William få en liten badpool som han kan plaska runt i när vädret tillåter, jag ska köpa en darttavla och en grill för mysiga sommarkvällar och ett KUBBSPEL!!! Längtar sååå efter sommaren nu! Ska börja sola lite solarium så man får lite fin grundfärg så kanske man blir lite brun i sommar iaf! För alla som inte vet så har jag jättesvårt för att bli brun på sommaren! Jättetråkigt faktiskt men då e det ju tur att solariet uppfanns så även jag kan bli lite sommarfräsch! Har beställt en sån läcker bikini och då e de ju snyggt om man är brun när man har den på sig! Brun utan sol är inget för mig! Har fått det tipset flera ggr men jag har provat men det blir bara ojämt och fult! Kanske jag som inte kan men jag orkar inte hålla på!  Då lägger jag heldre ner dom slantarna en flaska brun utan sol kostar på att sola solarium! Snabbt och enkelt :)


Ska bränna mig en riktigt bra Mp3 skiva nu! Känner att jag behöver ha lite bra musik för att piggna till i detta gråa och blåsiga väder!

sen måste jag tvätta lite så jag har kläder rena till Gbg resan..


I morgon ska jag hämta William igen :)

Saknar min lilla busunge!

<3





Av Malin - 29 mars 2009 17:49

Jaha så var det dags igen då!

Vaknade i morse med sprängande huvudvärk så jag knappt tog mig ur sängen, och nu sitter jag med kläder och morgonrock på mig och fryser! Jävla feber! Jag trodde att jag skulle klara mig men tvi fick jag :(

Som tur är så gick Tim med på att ha William t.o.m onsdag så jag har iaf nån dag på mig att piggna till... Nu ska jag väcka upp min son sen ska vi försöka dammsuga här hemma, Jimmy lagar mat idag sötnosen <3

Tur han tar hand om mig när jag är sjuk!

Älskar honom så mycket!

Av Malin - 25 mars 2009 19:17

Så va det dags för en ny mobil igen då! :)

Alla som känner mig vet att jag e lite av en så kallad "prylbög"

Nu har jag hittat en Jättesnygg! mobil som jag har beställt och får om ca en vecka! Det är en Samsung 480 Touchwiz och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet! Så nu går jag här och längtar efter min kära telefon...

Lägger upp en bild här så man kan sitta och sukta lite tills den kommer :P


Samsung SGH-F480 Player Style Röd

Av Malin - 24 mars 2009 10:45

Dagen började perfekt tills jag gick in på mammas blogg och började läsa om William... Då kom tårarna på en gång!

 Jag kommer aldrig komma över smärtan jag kände den dagen då vi nästan förlorade William! Jag har insett det nu... Den känns lika stark idag om inte mer för nu vet jag vad jag kunnat förlora... Min lille pojk, en solstråle utan dess like! Vad skulle jag göra utan honom? Bara tanken på hans operation får det att vändas i magen på mig och jag mår nästan illa... Jag vet ju innerst inne att allt kommer att gå bra men det är svårt att tänka så när man är så fruktansvärt orolig!

Allt kommer tillbaka och gamla sår slits upp och vetskapen om att jag måste tillbaka dit, det är det som är jobbigast! Jag är en stark människa annars med detta har jag inte en chans emot...

Har haft upprepade mardrömmar om att behöva begrava William, och ja det är verkligen skithemskt att ens tänka så men jag kan inte rå för det! Jag har varit så nära en gång tidigare så tankarna finns där fortfarande, likaså känslorna... Det är inget jag önskar någon att behöva känna! Å det värsta är att det inte spelar någon roll vad dom jag älskar mest säger och gör för att försöka få mig att må bättre, det hjälper iaf inte! Jag är helt ensam med mina tankar och känslor. Och för första gången i hela mitt liv så känner jag mig ensam! Inte för att ingen bryr sig, utan att ingen kan någonsin förstå hur det känns i mitt hjärta!

Som tur är så har jag dom bästa vid min sida och dom hjälper mig att ta mig igenom mina svåra stunder! Utan dom hade jag aldrig klarat eller orkat med detta!

Älskar er innerligt

Mor och Jimmy

<3


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)


Av Malin - 22 mars 2009 10:08

Ja så va det åter igen söndag! En vecka närmare våren :) Ska bli så skönt när all snö har försvunnit och marken är torr! Sen när man slipper ha så mycket kläder på sig när man ska gå ut, framför allt så tror jag William tycker det är skönt att slippa overallen! Blir lite mer rörelsefrihet utan den :)


Idag så får jag och familjen besök av Jessica och Tindra.

Var ett tag sen man träffade dom nu.. Sen blir Texas glad när han får leka med sin "tjej" med :D Det behöver han! Springa av sig MASSOR med energi.. Fasst man är ju ändå väldigt bortskämd med att bo i hus när man bara behöver öppna dörren å släppa ut hunden på tomten!


Igår meckade vi ihop sängen med sängramen med. Så skönt att få upp sängen från marken! Men jag måste hitta nån snygg färg och måla om där inne snart! Är ju sååå tråkiga färger! Ska måla om uppe hos william me! Funderar på att måla lite disneymotiv på väggen! Blir lite roligare då :)

Nä nu ska jag klä på min son och mig själv och gå ut och leka med traktorn i snön tills Jessica och Tindra kommer!


:)

Av Malin - 21 mars 2009 16:39

Lovade ju att jag skulle skriva igen och lägga ut en bild på den fina smörgåstårtan som mor har kämpat med till oss...

Saliven vattnas i munnen när man tittar på den och det ska blir såååå gott!

ENJOY!!

:D


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

Av Malin - 21 mars 2009 10:03

Idag ska vi äta mumsig smörgåstårta som mor har lagat!

Ska bli så himla gott!!! Finns inge godare än smörgåstårta tror jag :)


I går efter vi kommit hem från mora så klippte jag William. Han blev jättefin! Såg nästan ut som en liten flicka med sitt långa hår, hihi nu ser han ut som en liten pojke igen och det är bra!

Nu snart ska jag klä på mig och gå ut i snövädret och handla.. Ska ha lite godis till kvällen och kolla om dom har någon god glass! (ja jag erkänner!)

Jag e ett riktigt glassfreak! Spelar ingen roll om det är -30 grader jag kan äta glass iaf bara för att det är så gott xD

Kanske skriver igen senare och lägger in bild på den mumsiga tårtan så ni kan dreggla lite...

Nu ska jag gå och shoppa godis :)


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

Av Malin - 20 mars 2009 19:17

Idag kl 13.15 bar det iväg till Mora för shopping! Skönt att få spendera lite tid tillsammans med älsklingen!

Först var vi inne på Picasso och åt lite sen bar det iväg till Dollarstore och Ö&B... Kom hem med massa "bra att ha" saker som alltid när man varit där och handlat! Konstigt det där när man säger att "jag ska inte ha så mycket" så kommer man iaf hem med minst tre fulla kassar. :) Tur att det inte kostar så mycket! Man blir ju inte direkt ruinerad iaf och man kan shoppa med gott samvete...


 I morgon så ska jag försöka ta mig upp till kärvsåsen och köra Bamse men det beror lite på om bussen går. I värsta fall så får jag ta cykeln, men hu så jobbigt att cykla när man e förkyld :/ Tänkte jag skulle börja cykla med Texas sen när det blivit bara vägar. Känns inte så lockande att cykla med honom som far hit och dit på en snömoddig väg! Ska bli så skönt i sommar sen när man kan ta cyklen, hund och unge och åka iväg och bada över en hel dag... Eller bara gå ut i skogen och gå en hel dag och njuta av naturen! Har lovat mamma att vi ska gå ner till Styggforsen i sommar och titta. Det är otroligt fint där och mysigt att gå på sommaren...

Nu längtar jag efter barmark och att man kan hitta första tussilagon ute då vet man med säkerhet att det är vår!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards