Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Göteborg Dag 4

Av Malin - 6 april 2009 23:17

Operation!

Dagen började tidigt! Gick upp kl 07 i morse med William, klädde på honom och åkte direkt till sjukhuset. När vi väl var där så vart det dags för bad nr tre med baskiluskdödande tvål.. Som vanligt så tyckte inte William att det var det minsta roligt att behöva duscha igen och blev ledsen lille hjärtat <3 Sen vid åtta tiden så åkte vi upp till operationssalen där han blev sövd av två st jättetrevliga narkossköterskor! William somnade på ungefär 30 sek och det var jättetungt att lämna honom och gå där ifrån :( Åkte direkt till hotellet och försökte få lite frukost i mig men det gick inte att äta alls, så jag drack en mugg varm choklad bara.. Efter det gick jag upp på rummet och försökte sova lite men hade alldeles för mycket i huvudet och det började krypa i kroppen på mig och allt blev för jobbigt så vi tog bilen ner till city så tiden skulle gå fortare! Väl där så gick vi runt och strosade lite innan vi bestämde oss för att försöka äta lite lunch inne på Burger King, men jag ville igentligen inte ha någon mat men äta måste man ju så jag beställde en kycklinbaguette och en cola.. Efter ca 20 min så ringde mobilen... Dolt nummer! Mitt hjärta började slå dubbelt så fort och jag fick en klump i magen.. I andra änden hördes en manlig röst som lät lugn och glad och när han presenterade sig så kände jag hur mina ögon tårades och jag bet ihop för att inte börja gråta, "Vi är nästan klara med William nu och allt har gått jättebra!" Dom orden fick allt att släppa och jag kände ett otroligt lugn komma över mig.. ÄNTLIGEN är allt över!!! Jag hade lust att ställa mig upp och jubla av glädje och en tår rullade över min kind. Tim satt mitt emot mig och höll andan hela tiden ända tills jag nickade lite till honom då pustade han ut och även hans ögon blev tårfyllda.. Då var kl 11.30  Det dröjde till ca kl 13.30 innan dom ringde från IVA (intensivvårdsavdelningen) och sa att William var där och mådde bra och att vi kunde komma dit och hälsa på honom när vi ville. Han hade slangar och nålar överallt när vi kom dit men hälften skulle tas bort under eftermidagen/kvällen fick vi reda på. Vi stannade inte så länge första vändan då både jag och Tim var helt slut efter en lång natt med lite sömn och en tidig morgon, så vi åkte tillbaka till hotellet och sov ett par timmar och åt lite mat innan vi var tillbaka på IVA igen vid ca 19 tiden. Då hade dom kopplat bort respiratorn och han hade öppnat ögonen ett par ggr. William vaknade mer och mer under kvällen och vi fick även uppleva att han försökte sätta sig upp lille vännen så han fick lite lugnande så han skulle ligga still så han inte skadade sig. Han vaknade till ett par ggr och var ledsen men det berodde mest på att han kunde känna sig obekväm med all morphin i kroppen och att han var på ett främmande ställe med främmande människor. Längtar så till i morgon när vi får träffa vår lille prins igen! Älskar honom mer än allt annat <3


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

 
 
Ingen bild

Jessica å Tindra

7 april 2009 08:36

Mina ögon blir alledes tårfyllda...så skönt å höra att allt gått bra me Wille! Se till å vila upp er nu så ni får en jätte bra påskhelg :) KRAM

 
Emelie

Emelie

7 april 2009 17:20

Ååååååhhhh va skönt att det gick bra!

http://melima.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 maj 2009 14:57

NU HAR BLOGGEN BYTT ADRESS!!   http://nitro-mystory.blogspot.com   Lite roligare design, samma innehåll!   ...

Av Malin - 10 maj 2009 23:00

 Jag har kommit på en sak... Jag är så himla lycklig med dom jag har i mitt liv just nu! <3 Har världens bästa mamma, underbaraste sonen i universum och en pojkvän som får mig att må så bra :) Sen att träden börja slå ut och blommorna börjar sakta...

Av Malin - 8 maj 2009 13:41

Klart den bästa dagen på heeeela veckan :)   Att göra idag: Plocka in disken i diskmaskinen Skruva ihop grillen Plocka ihop kläder till Jessicas lille bebis Putsa Fönster Ut på promenix med Texas (om det inte börjar ösregna!) Göra grillspett Gri...

Av Malin - 7 maj 2009 21:34

Jag har blivit utmanad av Emelie! Utmaningen går ut på att skriva ner 5 saker jag ska göra under 2009 och 5 personer jag vill utmana!   * Ta körkort *Köpa en bil *Resa utomlands *Skaffa fler tattueringar *Sluta bita på naglarna   Ja och eftersom Emel...

Av Malin - 7 maj 2009 15:04

Fick ett samtal idag om att jag fått jobbet jag sökte :) Ringde upp ca fem min efter jag pratat med dom och sa att dom hade en tjänst till mig! HURRA!!! Även fast det bara är över sommaren till att börja med så är jag otroligt glad iaf! Är så less p...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards