Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 24 april 2009 20:40

Idag har varit en underbar dag nere på Rättvik. Jag, William, mor och Jimmy tog bussen ner i morse och stannade nästan hela dagen. Jag inhandlade ett par jättesnygga sommarskor :) Välbehövligt eftersom jag bara äger gympaskor som håller på att falla isär och foppatofflor... Vi skulle handla en gunga till William men dom hade inga som passar hans ålder, så han fick en vattenpistol, en gummikrokodil och lite såpbubblor i stället... Var upp till parken och kikade lite kläder med men hittade inget som fall mig i smaken å inte va det så speciellt billigt heller tycker jag. Slutade med att vi åt lunch på erkut och åkte med fem över ett bussen tillbaka. Väl hemma så var vi ute på tomten och busade ett tag innan jag och William gick och sov ett par timmar, var helt slut!


Igår kväll var vi ute och bar plank, krattade löv och gjorde fint på uppfarten, det va då dom små rackarna bet mig! Så nu har jag ca tre myggbett utspridda på olika ställen som kliar härligt!! Men måste säga att det endå är ok för att myggbett=sommar :) Eller ja, vår iaf. Men man lär väl lessna ganska snabbt på detta kliande! Tur det finns myggmedel!


Nu på kvällen så var vi ute och kastade lite boll med Texas men vi bestämde ganska snabbt att gå in för det var lite kyligare idag på kvällen än det var i går kväll... I morgon så blir det till att fortsätta på tomten här hemma och ev elda lite skräp i tunnan, blir ju så fint när man får bort alla löv från tomten :) Har planer på att plantera lite blommor och grönsaker oxå. Kommer bli perfekt i sommar när man kan hämta sina egna grönsaker :)

Av Malin - 20 april 2009 13:20

Solen skiner för fullt och idag hittade jag det första riktiga vårtecknet, en tussilago! Gissa om jag blev glad för det :) Nu går det verkligen åt rätt håll och nu ska bara värmen komma igång lite mera tycker jag... Man ser här utanför att på bara en vecka så har snön försvunnit till nästan inget. Nu är knappt ploghögarna kvar. Jag älskar verkligen den här tiden på året när alla blommor börjar komma upp och värmen smyger sig sakta på... Hörde mamma sa att det skulle bli riktigt varmt och skönt till helgen, inte mig emot alls :) Har ju en hel del löv kvar att kratta här utanför men det har varit näst intill omöjligt att kratta för det har blåst som sjutton nu några dagar men idag så har vinden mojnat och det känns att solen faktiskt börjar värma riktigt gott.


Fick ett telesamtal i morse från falun ang Williams ultraljud. Han hade fått tid den 4 maj men dom ville flytta den redan till den 23 april, så på torsdag kl 13.30 ska vi vara där och så ska dom se så att allt är ok runt hans operationssår och att det inte samlats någon vätska.. Ren rutinkontroll bara. Så skönt å se hur snabbt han hämtat sig från operationen och hur han springer omkring här hemma precis som vanligt!

Är skönt nu när man kan vara ute nu oxå och slippa ha massa overaller och tjocka kläder på sig!!


I morgon ska jag ner till arbetsförmedlingen på lite jobbcoachning.. Kännde att det inte kunde skada att få lite tips och råd om hur man ska gå till väga för att få sig ett jobb i dagens läge... Kryllar ju inte direkt av dom :(

Man får väl nöja sig med ett sommarjobb så länge men att gå att harva på ett ålderdomshem känns ganska blasé eftersom jag gjort det nu varenda sommar sen jag gick ut gymnasiet typ.. Visst det är där jobben finns men man vill ju gärna jobba mer än tills semestern är slut! Som vikarie så får du ju bara jobba "vid behov" och så fort semestern är slut i aug så är inte behovet så stort längre och man kan inte på långa vägar försörja sig på lönen man får... "Varför inte läsa till undersköterska?" har jag fått frågan om säker tusen gånger om men saken är den att jag vill inte jobba inom vården! Jag vill inte tvingas att jobba med något jag inte kommer trivas med att göra dom närmaste 40 åren...  Men om inget händer på arbetsmarknaden snart som kommer jag väl bli tvungen :(

Men skam den som ger sig!



(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!) 




Av Malin - 17 april 2009 18:13

Hela dagen idag har jag, Jimmy och mamma varit ute och rensat rabatter, krattat löv och ordnat ett helt nytt kryddland där vi planterat vitlök, rödlök och lite paprika... Vi ska även sätta sallad, tomat och gräslök oxå :)

Sen har ju självklart William sina smultron och hallon där med. Känns så skönt nu när man kan börja så frön och så, blir spännande och se sen till sommaren vad som växer upp! Här i veckan så har vi även hunnit städa ur garaget och burit bort allt bråte som låg utanför... Ser riktigt trevligt ut här ute nu :D Nu är det i princip bara ALL lövkrattning kvar! Är en del å kratta och just nu har vi bara en kratta med så vi får turas om helt enkelt.

I morgon blir det GRILLPREMIÄR här hemma med :) Ska bli så gott!


Är så glad att jag har Jimmy.. Älskar han så otroligt mycket!


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!) 


Av Malin - 12 april 2009 18:41

Ja ni läste rätt... Jag och mor tänkte försöka vinna en miljon eller kanske en ny bil ikväll :) Försöka kan man ju iaf! Och för er som undrar nu... Nej jag sitter inte och spelar bingolotto varje söndag! haha spelade väl dagen innan jul 06 sist. Men ibland så måste man ju plocka på sig lite vuxenpoäng och vem vet, man kanske plockar hem storvinst!


Idag så har jag och mor varit ute nästan hela dagen i solen. Va så himla skönt! Texas har fått röra på sig och jagat både bollar och frisbee :)

Vi såg fem st tranor flyga över våran tomt med, men snabb som man är så hann jag ju så klart inte fota dom :( jaja jag fick ju iaf två st bra kort på mor sittandes i bikini i en av snöhögarna här! Haha fråga mig inte varför hon fick den iden men hon tyckte det kunde vara en kul kontrast.. Bikini och snö :)


Kan inte nog beskriva hur skönt det var att få komma hem igår! Kändes dom man varit borta i flera månader. När vi körde upp på infarten här hemma så möttes jag av världens goaste hund :) Han var jätteglad han med över att matte äntligen kommit hem! Somnade straxt före kl 22 igår, var helt slut efter allt i Gbg och den långa bilresan hem.. Var ju en ganska otrolig känsla att få sova i sin egna säng! Saknar Jimmy i den bara men han kommer ju hem i morgon igen :D


Nu ska jag förbereda allt inför Guldkvällen, håller tummarna på att vi vinner!


Av Malin - 10 april 2009 21:38

Långfredag..

Idag har solen strålat och jag har varit på strålande humör! :) Vi ska ÄNTLIGEN få åka hem i morgon!! Dom ska bara göra ett litet ultraljud på William i morgon för att se att allt e ok. Vi blir nog utskrivna någongång mellan 10-12 så vi är hemma i dalarna igen vid 6 tiden :D Kan inte beskriva hur underbart det ska bli att få komma hem till alla sina egna saker å så älskling så klart! Har inte hänt så mycket idag, William har lekt och sprungit runt här på avdelningen och är hur pigg och glad som helst! Fick ett jättestort påskågg av sköterskorna idag nu på kvällen :)

Dom har varit underbara här nere <3

Nu är det snart sovdags för oss här och jag ska verkligen njuta av att det är sista natten jag behöver sova på sjukhuset!

God natt på er alla, i morgon kommer vi hem!

:D

Av Malin - 9 april 2009 19:56

Skärtorsdag!

I natt så har inte William sovit nå vidare alls! Han har haft ont av katetern och varit ledsen och orolig mesta delen av natten, så det blev inte många timmars sömn för oss :( På morgonen kom dom där jättesnälla sköterskorna igen och gav William dundermedicin, och plockade bort katetern, nålen i halsen och kanylen i foten. Dom tog oxå bort plasten över såret på bröstet och gjorde rent det. Det såg jättefint ut! :)

Efter en stund när han piggnat på sig lite efter medicinen så åkte han och Tim ner på röntgen.. Allt såg jättefint ut och det känns ju bra att allt går åt rätt håll! När dom kom tillbaka så var det två st påskkärrningar här på avdelningen som spelade och sjöng för barnen och det var väldigt uppskattat :) Var så skönt att se William vara uppe och gå och röra på sig för första gången sen i måndags morse. Pratade lite med sköterskorna om när vi ev skulle kunna tänkas att få åka hem och dom sa att om allt gick bra med William och han inte blir sämre av någon anledning så får vi nog åka hem på lördag redan :D Det kändes underbart att höra! Känns som jag är klar med sjukhus och Göteborg nu! Längtar hem till mina saker och älsklingen förstås! Borta bra men hemma bäst det är ett uttryck som verkligen stämmer bra... Tror William kommer tycka att det är skönt att få komma tillbaka till sina egna saker med! Så skönt att nästan all snö smält bort där hemma med, känns underbart att våren är på väg :)

Glad Påsk på er allihopa!


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

Av Malin - 8 april 2009 21:28

Nytt Rum!!

Idag har dom äntligen tagit bort dränen från Williams sår! Han fick en rejält stark medicin innan så han blev alldeles lugn och jättehärlig :)

Va så roligt och se hur han satt och log och skrattade medans dom höll på med honom... Slangarna var borta på ett kick och medicinen gick ur väldigt snbbt den med, men det märktes på William att han tyckte det va skönt att bli av med slangarna han med för han var mycket gladare efteråt.

Efter lunchen var det dags att sova en stund för William och då passade vi på att åka tillbaka till hotellet och vila lite vi med sen packade jag mina saker och tog med till sjukhuset... Vi fick nämligen flytta in på eget rum idag så jag ska bo på rummet med William tills vi får åka hem. Det var ett jättefint rum med Plattv, tv-spel och video, så tråkigt behöver man ju inte ha! :) I morgon bitti ska dom ta bort Williams kateter med så han äntligen ska få komma upp ur sängen och röra på sig :D Tror han kommer tycka att det är skönt att få röra på sig lite efter tre dagar till sängs.. Han började redan nu på kvällen säga att han ville komma upp ur sängen och leka. Nu ligger han och sover så gott i sin JÄTTESTORA säng :)

Jag ska göra ett gott försök jag med att sova iaf några timmar!

Ser redan fram emot morgondagen :)


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

Av Malin - 7 april 2009 22:05

Idag fick William komma ner från Iva och ner på avdelning 323. I morse när vi kom till Iva så berättade sköterskorna att William vaknat många gånger under natten och varit orolig, men han hade varit jätteduktig och berättat när han haft ont. Vi satt med honom i knät en stund jag och Tim i morse innan dom kom och tog ner honom. Han var vaken till och från med fortfarande väldigt groggy och "drogad" av all smärtlindring... Väl nere på avd 323 så stannade vi tills han hade kopplats upp på monitorn och alla slangar låg på plats och han fått sin smärtlindring... Då kunde han äntligen få lite ro och somnade och vi passade på att smita ut medans han sov. Vi delade på en pizza jag och Tim till lunch sen åkte vi till hotellet och vilade ett par timmar... När vi kom tillbaka så satt William upp i sin nya säng och kollade på tv och det gick nästan inte att tro att han opererats dagen innan! Han var mycket piggare och pratade och åt T.o.m en hel isglass och lite senare en liten yoggi själv! Var så härligt att vara med honom när man vet att han återhämtat sig så snabbt på bara ett dygn :) Om allt går som det ska så är det planerat att dom ska ta bort dränet från såret i morgon någon gång. Det va skönt att höra eftersom det blir mindre slangar för lilleman då <3 Vi vet fortfarande inte när vi kommer få lämna sal 4 och få eget rum eller när vi får åka hem men det är bara att vänta och se... Huvudsaken är ju att William får ta det i sin egna takt! Men det är lite jobbigt för man har ju hemlängtan som sjutton nu! Går inte en minut innan man tänker på dom man älskar som är kvar hemma och tar hand om djur och hus! Älskar er <3 I morgon så blir det lite samma som idag, åka till sjukhuset efter frukost sen stanna till lunch ungefär, vila en timme eller två sen tillbaka dit.. Finns inte så mycket annat och göra nu tills vi får komma hem... Tänker bara på hur skönt det är att veta att trots allt så kommer William bli bra nu och han kommer inte behöva genomgå detta en gång till!

<:o)


(bilden är tagen av mig och får INTE kopieras!!)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards